Sider

Arkiv

tirsdag den 4. juni 2013

Jeg har taget hul på mine fridage ved et besøg på byen lokale børnehjem. Mange af børnene var dog taget på sommerferie hos slægtninge, og de børn der var tilbage, var desværre for generte til et foto, og ønskede ikke at udstille dem som dyr i et bur. Jeg fik til gengæld taget nogle billeder af deres værelser og deres lejeplads, som er bygget af et hold danske frivillige håndværkere sidste år. 
Jeg var glædeligt overrasket. Særligt deres lille lejeplads var jeg en smule misundelig på. Det var et lille åndehul og en grøn plet i himlen i en ellers ret grå beton by. 








Mine medstuderende er taget til jerusalem for at hygge sig, og jeg har meget modent valgt at blive hjemme i Qalqilia for at skrive min eksamensopgave. Pt hader jeg mit valg, men jeg ved, at jeg bliver både lettet og lykkelig, når min mor og søster om en uge kommer, og besøger mig - og jeg ikke skal tænke på en deadline. Jeg skal kun tænke på at kysse min dejlige familie, spise godt, vise dem "mit land" og nyde hver et øjeblik.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar